LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA INICIA LES GESTIONS FORMALS PER A CONVERTIR LEXTENSIÓ DONTINYENT EN CENTRE
El Consell Social de la Universitat de València, en sessió plenària del passat 29 de març, va acordar proposar al Consell de Govern de la Universitat de València la iniciació del procediment corresponent per a sol·licitar a la Generalitat Valenciana la conversió de l’Extensió Universitària d’Ontinyent en un Centre de la universitat.
Ara el rectorat iniciarà l’expedient oportú per a la modificació del caràcter de la seu universitària valldalbadina. En el citat expedient s’inclourà entre d’altres la justificació científica, cultura i social de la necessitat de la conversió a centre, les perspectives quant al nombre estimat d’estudiant, les repercussions en l’estructura i la càrrega docents dels departaments, si escau les previsions sobre titulacions que s’hi impartiran i evidentment les necessitats pressupostàries. Una volta este expedient determine la viabilitat acadèmica i econòmica, es sotmetrà a informació de la comunitat universitària durant un mes, tal i com s’estableix als estatuts de la Universitat de València. Després el Consell de Govern emetrà el preceptiu informe, i en el cas que siga favorable, sol·licitarà a la Generalitat la creació del nou centre.
Manuel Reguart, alcalde d’Ontinyent i president de la Fundació Universitària de la Vall d’Albaida, ha mostrat la seua satisfacció per esta notícia, ja que es tracta d’un “pas significatiu i determinant en l’objectiu d’aconseguir que Ontinyent compte amb un centre universitari”, comenta. “L’Extensió Universitària d’Ontinyent va començar a impartir la diplomatura de Ciències Empresarials al curs 1998/1999. Tres anys després, al curs 2001/2002 l’oferta acadèmica es va ampliar amb la titulació de Mestre Especialitat en Educació Infantil. A partir d’ahí, el repte de l’ajuntament i de la Fundació ha passat per millorar les instal·lacions universitàries, seguir treballant per l’ampliació de les titulacions, i sobretot per aconseguir que l’extensió passe a centre”.
Cal recordar que ja en l’acte solemne de lliurament de la Medalla d’Or de la Ciutat d’Ontinyent a la Universitat de València, que va tindre lloc a octubre del 2004, el rector es va comprometre a este respecte. Un compromís que va ratificar fa un mes durant la campanya a la seua reelecció.